منبع كويل دار منبع كويل دار .

منبع كويل دار

منبع كويل دار

مخزن كويل دار يكي از كاربردي ترين تجهيزات توليد آب گرم براي مصارف خانگي و صنعتي است كه عموماً از يك مخزن استوانه اي و چندين لوله مسي (كويل) تشكيل شده است. در طراحي و ساخت مخازن كلاف دار با توجه به محل نصب و ويژگي هاي مورد نياز، مخازن كويل دار در انواع مختلفي توليد مي شوند كه مهمترين آنها مخازن كلاف ايستاده و افقي مي باشد. گروه صنعتي هفت; سازنده مخازن كويل و ساير تاسيسات گرمايش مركزي راهنماي جامعي براي انتخاب و خريد مخازن كويل ارائه مي دهد.

 

منبع كويل دار چيست؟

مخزن كويل دار مجموعه اي از بدنه استوانه اي شكل و چندين لوله مسي (كلاف) است كه در آن آب گرم و بخار خروجي از ديگ وارد كويل ها شده و آب سرد ورودي به مخزن استوانه اي را گرم مي كند. مخزن كلاف در واقع يك نسل جديد است. اين مخزن دو جداره است كه هر دو براي تامين آب گرم ساختمان ها و محيط هاي صنعتي استفاده مي شود. البته در ساختار اين دو منبع تفاوت هايي وجود دارد، به عبارت ديگر تفاوت اصلي مخزن دوجداره با مخزن كلاف دار وجود دو مخزن استوانه اي تو در تو در نوع دو جداره است. اما براي مخزن كويل دار فقط از بدنه استوانه اي استفاده شده و دما با كويل ها مبادله مي شود.

منبع كويل تجهيزاتي است كه براي توليد و ذخيره آب گرم (از آب سرد ورودي به ساختمان) در سيستم هاي حرارت مركزي استفاده مي شود. منبع آب گرم كويل دار در دو نوع منبع كويل ايستاده و منبع كويل افقي توليد و عرضه مي شود.

جنس بدنه فنرهاي سيم پيچ از ورق فولادي گالوانيزه گرم با ضخامت 5 ميلي متر تا 12 ميلي متر (بسته به ظرفيت و فشار كاري فنر آب گرم) متغير است و مواد كويل داخل آن از لوله هاي مسي با ضخامت 0.7 تا 0.9 ميلي متر

ظرفيت فعلي منابع كويل آبگرم بر اساس نياز آبگرم ساختمان و محاسبات مهندسين تاسيسات از 400 تا 8000 ليتر مي باشد.

 

جالب است بدانيد

كه منبع كويل دار منبعي است شبيه آبگرمكن هايي كه استفاده مي شوند ولي تفاوتي كه اين دو باهم دارند در اين است كه شعله آتش مستقيم به بدنه مخزن نمي خورد و آب سرد منبع كويل دار با بخار يا آب گرم از درون منبع گرم مي شود و سپس از طريق پمپ هاي موجود به درون هاي واحد هاي خانه ها يا مجتمع هاي تجاري پمپاژ مي شود.

  

منبع كويل دار چگونه كار مي كند

منبع كويل آب گرم به گونه اي كار مي كند كه آب داغ يا بخار ديگ مركزي در داخل كويل نصب شده در منبع كويل جريان مي يابد. انرژي حرارتي از طريق ديواره سيم پيچ به آب داخل منبع منتقل مي شود و آبگرم بهداشتي توليد مي كند. (بدون كوچكترين خلط آب گرم فعلي سيستم گرمايش ديگ و موتورخانه مركزي ساختمان با آب گرم بهداشتي)

لازم به ذكر است كه در منبع كويل افقي در صورتي كه پايين ترين قسمت كويل بالاتر از سطح كلكتور ديگ آبگرم موتورخانه باشد، مي توان بدون استفاده از پمپ سيركولاتور آبگرم آب گرم مصرفي را با منبع كويل افقي تامين كرد.

منبع كويلي بيش از 30 سال تجربه در صنعت HVAC/R دارد. ما خود را وقف ارائه "كويل هاي پره دار" با كيفيت برتر، اجزاي حياتي در هر سيستم HVAC/R مي كنيم. تمركز ما اين است كه اطمينان حاصل كنيم كه كويل‌هاي پره‌دار با سخت‌گيرانه‌ترين استانداردها طراحي و ساخته مي‌شوند و عملكرد و طول عمر را تضمين مي‌كنند. با استفاده از ماشين آلات پيشرفته ما قادر به ارائه انواع طرح هاي تخصصي براي برآوردن هر نيازي هستيم. ما همچنين به سرمايه گذاري در ابزارهاي پيشرفته مدرن براي برآورده كردن نيازهاي فعلي و آينده ادامه مي دهيم.

منبع كويل دار بيش از 30 سال تجربه در صنعت HVAC/R دارد. ما خود را وقف ارائه "كويل هاي پره دار" با كيفيت برتر، اجزاي حياتي در هر سيستم HVAC/R مي كنيم. تمركز ما اين است كه اطمينان حاصل كنيم كه كويل‌هاي پره‌دار با سخت‌گيرانه‌ترين استانداردها طراحي و ساخته مي‌شوند و عملكرد و طول عمر را تضمين مي‌كنند. با استفاده از ماشين آلات پيشرفته ما قادر به ارائه انواع طرح هاي تخصصي براي برآوردن هر نيازي هستيم. ما همچنين به سرمايه گذاري در ابزارهاي پيشرفته مدرن براي برآورده كردن نيازهاي فعلي و آينده ادامه مي دهيم.

 

 

انواع منبع كويل دار

بسته به ويژگي هاي مورد نياز در منابع حرارتي، در هنگام توليد مخازن كويل دار، در انواع مختلفي طراحي مي شوند. در يك دسته كلي به دو گروه مخزن كلاف ايستاده و مخزن كلاف افقي تقسيم مي شدند. تفاوت اين دو نوع منبع كويل در نصب بدنه استوانه اي آنهاست و تفاوتي با ساير اجزا ندارند. بسته به محل مخزن و ميزان فضاي موجود براي قرار دادن مخزن و ابعاد مورد نياز آنها مي توان يكي از اين دو نوع مخزن كلاف دار را انتخاب كرد.

در گروه بندي ديگر و با توجه به نحوه نصب و قرارگيري كلاف ها، اين مخزن را مي توان به دو گروه مارپيچ و كويل U شكل تقسيم كرد.

 

مخزن كويل دار U شكل

همانطور كه از نام اين گروه مشخص است لوله هاي مسي به شكل حرف U در مخزن نصب مي شوند كه تعداد لوله ها بر حسب نياز تعيين مي شود و در اكثر موارد بيش از يك لوله خواهد بود. يكي از دلايل اصلي استفاده از اين نوع كويل ها افزايش كارايي و كارايي دستگاه مي باشد. به طوري كه پس از انسداد و يا ايجاد آسيب در يك لوله، اختلالي در كار مخزن ايجاد نشود و آب گرم و بخار در لوله هاي ديگر جريان يابد و آب گرم را تامين كند.

 

مخزن حلزوني

برخلاف نوع U شكل، در يك مخزن مارپيچي، جريان آب گرم فقط در يك لوله با ساختار سيم پيچ وجود دارد كه آب سرد مخزن را گرم مي كند. يكي از بزرگترين معايب اين نوع مخزن كويل دار خرابي دستگاه در صورت آسيب ديدن لوله كويل مي باشد. به دليل اينكه در داخل بدنه فقط يك كلاف با ساختار مارپيچ تعبيه شده است كه در اثر خرابي يا گرفتگي آن امكان عبور آب گرم و بخار ديگ از آن وجود نخواهد داشت.


برچسب: منبع كويل دار- قيمت منبع كويل دار-كارخانه منبع كويل دار-توليد منبع كويل دار،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۷:۴۹ توسط:ناب زيست موضوع: نظرات (0)